Elfeledett vasútvonalak

“Haj –jaj Fekete vonat, elvitted a páromat“ -  énekelte Poór Péter, nos hányan szerettünk volna gyerekkorunkban egy kis vasutat és hányan szeretnének nosztalgiázni egy különleges vonaton, nekik szedtünk össze egy csokorra valót.

Elfelejtett vasút (vonal)

Casarsa della Delizia és Pinzano al Tagliamento kisváros mentén kerékpárral előbb az aszfalton majd a fűvel benőtt vonatsinek között fedezhetjük fel egy régi vasút lefektett sineit, amely manapság az olasz államvasutaknak ARANYAT ér.

2014 március 4 -én tartották meg az elfelejtett vonatpályák napját Olaszországban, ami az eddig lezárt és elfelejtett vasútvonalak újra forgalomba tételét tűzte ki célul, illetve ahol ez nem lehetséges, legalább kerékpárral vagy gyalogolva meg lehessen tekinteni egy kellemes kirándulással a teljes vonalat.

A néhai elfelejtett vasútvonalaknak egyre nagyobb rajongó tábora van.

S íme néhány működő:

Pompej, Herculaneum Sorrentó vonalon aki kipróbálta itt a vonatozást az sosem felejti el. A nápolyi vasúttársaság neve: Circumvesuviana, amely a Vezúv vulkán hegy menti településeket köti össze, a kép magáért beszél.

 

La Ferrovia Genova-Casella között közlekedő vasút, amelyet sokan biztos irigyelnek, hisz Olaszországon belül a legrégebbi még működő elektromos Locomotivaval rendelkezik s amelyet az olasz Tecnomasio gyártott 1924–ben a hozzá tartozó 1929 –es évi  vagonokkal. Az itteni utazás gyöngyszeme a Bella Epoque.

A vonatjegy 2,70 euro egy vonalon 2 zónában.

 

 

Trenino Renon

Bolzano városában Észak Italiában a Via Renon utcában előbb egy komoly modern vasúttal szinte egy pillanat alatt Renonba érünk (Bolzano-Renon oda-vissza 10 Euro). Ahogy Renonba érkezünk folytassuk utunkat tovább a történelmi Trenino del Renon vasúttal, amely 1907-ben adták át s amely ebben az időszakban egy kiemelkedő teljesítménnyel 90 perc alatt Bolzanoba vitte az utasokat.

 

 

La ferrovia Asciano –Monte Antico vasút vonal 1859-ben adták át először amely egykor Siena-t és Grosseto városait kötötte össze s amely a Val d ‘Orcia völgyön keresztül közlekedik egy varázslatos helyen, hisz a Toszkánai tartomány egyik legszebb régiója a Val d’Orcia, amely Siena déli lankás dombjai és a Amiatai hegy részén található.

Val d’Orcia 2004-ben lett az UNESCO világörökség listájának része.

Az 1859-ben átadott vasútvonal előbb szakaszokban épült meg majd 1872-től az egész elkészült és amely mai napig is működik.

 

 

Bibionei vonat

 

Apukám olyan jól szórakoztam eddig az oldalon, ne jópofizál nekem nincs itt

Bibionéban semmilyan kisvasút... Egészen addig dohogok az én imádott férjemnek

 amikor a Piazza Fontana téren egy vonat sípolást hallok és elsuhan mellettem egy kisvasút…

Nos Bibione tényleg nem rendelkezik vasútvonallal, hisz a legközelebb található vasútállomás a Latisana kisvárosban található innen 15 km-re, de nosztalgia “kisvasúttal” amely tulajdonképpen egy kisbusz bejárhatjuk Bibione-t nemcsak gyerekeink örömére.

Jó szórakozást !

 

Magyar Államvasutak fénykora :

Tudtad-e, hogy Bánki Donát (1859-1922) a Magyar Államvasúti gépgyárában dolgozott 1881-1882 ben? Bánki Donát egyike a legnagyobbaknak, hisz jelentős szerepet vállalt a 19. század utolsó harmadában, hisz általa a magyar villamos gépipar a Világ élvonalába került…

 

A 2 marzo 2014  c’era la giornata nazionale delle ferrovia dimenticate

Alla piu antica locomotiva oppure Bella Epoque sono i treni e ferroviario minori che costeggiano gli arrugginiti binari ed i "boschi lineari" che ora per le Ferrovie dello Stato valgono oro.

Come la ferrovia Asciano –Monte Antico che collegava fra Siena e Grosseto attraverso Val d ‘Orcia e il storico  trenino del Renon a Bolzano inagurato nel 1907 uno degli piu importanti dell’epoca oppure  della Genova-Casella un viaggio alla scoperta panoramico a bordo di un romantico convoglio della Bella Epoque.